Sunčane naočale - Moda ili zaštita

Proteklo je već mnogo vremena od pojave prvih sunčanih naočala. Masovnije korištenje ovih očnih zaštitnih sredstava' je počelo početkom XX stoljeća au to vrijeme naočale još nisu bili modni detalji. Naočale su se nosile isključivo zbog njene funkcije , da blokiraju neželjene svjetlosne zrake. U drugoj polovici XX. stoljeća se već sve promijenilo, sunčane naočale su postale modni detalj. Više nije bia samo funkcija naočala važna već i kako izgleda i kako utječe na našu vizualnu cjelinu.

Sunčane naočale su se brzo odomaćile kod raznih holivudskih zvijezda. Uvidjeli su da pored toga što dobro izgledaju u svojim naočalama ( i naravno zaštićuju svoje oči ) mogu utjecati na vlastiti imidž u očima drugih ljudi. Sjetite se samo Marylin Monroe tijekom 50 - ih godina , kada su sunčane naočale igrale važnu ulogu u njenom imidžu seks simbola. James Dean u to vrijeme je isto bio vrlo popularan i naočale su mu pomogle u postizanju mačo imidža. Obje zvijezde su nosile dobro prepoznatljive naočale koje su vremenom postale njihovi takozvani zaštitni znakovi.

Svaka zvijezda ima svoje obožavatelje i oni će uraditi sve da što više liče na njihove idole. Nije trebalo puno vremena da modne tvrtke to uvide i iskoriste situaciju. Počeli su angažirati razne zvijezde nositi njihove sunčane naočale kada se pojave u javnosti. Ova metoda je postao poznat kao skriveni branding i postigao nevjerojatan uspjeh. Tijekom 70-ih godina XX stoljeća sunčane naočale su postale globalni proizvod.

Danas skoro na svakom ćošku se mogu kupiti naočale za sunce: buticima, supermarketima, ljekarnama, benzinskim pumpama, pijacama ili online na internetu ... Skoro je nevjerojatno da je prije samo 70 godina Foster Grant u Atlantic City-u prodavao prve sunčane naočale koje su izrađivane u seriji.

Očekivano, sunčane naočale su postali ogroman biznis. Modne kuće svake godine predstavljaju nove kolekcije sunčanih naočala s kojima obraduju (i ponekad iznenade) ljubitelje sunčanica.

Zbog potrebe da se svake godine predstavi nešto novo dizajneri naočala već miješaju dobro poznate stilove kreirajući nove: urban, vintage, retro, nerd ...

   Možemo reći da su sunčane naočale postale naša svakodnevnica i vjerojatno će ostati s nama još puno-puno godina (na našu veliku radost).